06 - 51 50 77 04 redactie@haveninzicht.com

Een tijdelijk thuis in de haven

Dennis Kellner

 

Dennis Kellner begon in 2010 met de verhuur van 3 apparte-menten in Den Haag. Nu verhuurt hij er met zijn bedrijf BizStay meer dan 100, waarvan 75 in Scheveningen. Een verhaal van een man met een goed idee op het juiste moment. Hij bracht het concept ‘short stay’ naar Den Haag en bouwde het uit tot een succesvolle formule. 

Wat houdt short stay precies in?

“Wij verhuren volwaardige woonruimtes voor een periode van minimaal 3 dagen tot maximaal een half jaar. Veel mensen komen hier om een korte periode te overbruggen. Bijvoorbeeld omdat hun nieuwe huis nog niet is opgeleverd. Wij huisvesten ook medewerkers van ambassades en internationale bedrijven of expats die in afwachting van hun meubels de eerste maanden met hun gezin ergens moeten wonen. Daarnaast ontvangen we in de zomermaanden veel toeristen en gasten van grotere evenementen. Tijdens de festiviteiten rond de Volvo Ocean Race hadden we bijvoorbeeld de zeilers van team Brunel en team AkzoNobel en hun familieleden in huis.” 

Wat is het verschil met een hotel?

“Onze appartementen zijn volwaardige woningen. In een hotelkamer vind je meestal wel een waterkoker en een klein koelkastje. Onze appartementen zijn echter ingericht met een volledige keuken en met een wasmachine, wasdroger en smart tv. Het is net zo comfortabel als thuis. Of misschien nog wel prettiger, want we regelen de schoonmaak, wassen het beddengoed en de handdoeken en de technische dienst komt langs als er problemen zijn. Daarnaast is ons serviceteam dagelijks van 09.00 uur tot 21.00 uur bereikbaar om al je vragen te beantwoorden.” 

Hoe kwam je op het idee?

“In 2004 startte ik mijn eigen bedrijf in onroerend goed in Den Haag. Na een paar jaar brak de financiële crisis uit en zat de huizenmarkt op slot. Via een makelaar verdiepte ik me in de verhuurmarkt. Ik werd benaderd door bedrijven die een tijdelijke woonruimte zochten voor hun personeel. Huurcontracten via een makelaar zijn echter meestal voor minimaal een jaar. Als het al korter kon, waren de woningen niet gemeubileerd of moest het internet nog worden aangevraagd, wat weken kan duren. Kortom: een heleboel rompslomp als je maar voor een beperkte periode wilt huren. Ik ontdekte dat in steden als Melbourne en Vancouver het concept ‘short stay’ veel meer was uitgewerkt. Daar staan volledige woontorens met op de begane grond een receptie en verder appartementen die je kunt huren voor een dag, een maand, een jaar of wat je maar wilt. Dat concept heb ik hier geïntroduceerd.” 

Was je de eerste die dit in Nederland opzette?

“Nee, in Amsterdam was al een bedrijf die het deed. Maar in Den Haag nog niet. Ik ben voorzichtig begonnen. Eerst met een paar appartementen en gaandeweg volgden er meer. In Scheveningen beschikken we inmiddels over 75 appartementen (waarvan 65 hier op de Hellingweg) en daarnaast nog op diverse locaties in de stad. Den Haag is heel aantrekkelijk voor gasten. We hebben een unieke combinatie van zee, strand en watersport en de genoegens van een stad met een rijke historie, theaters, restaurants en musea.”

Hoe kwam je aan kennis over de hospitalitybranche?

“Ik heb bedrijfskunde gestudeerd en bij een bank gewerkt, dus de hospitalitywereld was voor mij nieuw. Mijn vrouw, die ook in het bedrijf werkt, komt echter wel uit de sector en inmiddels heb ik personeelsleden met ervaring in hotels. Maar ik hanteer altijd als stelregel: ‘behandel iemand zoals je zelf behandeld wilt worden.’ Ik reis veel en meestal huur ik dan ook een appartement, dus ik weet wat er ‘te koop’ is. Ik ben zelf altijd in mijn nopjes als mijn verwachtingen worden overtroffen. Dat proberen wij hier ook te doen. Service en persoonlijke aandacht zijn daarbij heel belangrijk. En daarin gaan wij heel ver.”

Geef eens een voorbeeld van die service

“Misschien heb je zelf weleens ervaren dat een kussen heel belangrijk is om lekker te slapen. Een verkeerd kussen kan je nachtrust bederven. Daarom bieden wij de keuze. Op elk bed vind je een hard en een zacht kussen. Hetzelfde geldt voor koffie. In onze appartementen staan Nespressomachines. De meeste mensen vinden dat heerlijk. Echter, een ouder echtpaar uit Spanje, dat al jaren bij ons komt, drinkt liever ouderwetse filterkoffie. Elke keer als zij komen, zorgen dat we er een filterkoffieapparaat staat. Dat soort kleine dingen blijft mensen bij. Daarnaast word je altijd persoonlijk ontvangen. Of je nu om 06.00 uur aankomt of om 23.00 uur, een van onze hosts is ter plekke en maakt je wegwijs in het appartement. Als het nodig is regelen we zelfs een opgeladen OV-chipkaart voor je. Gasten waarderen dat en dat blijkt ook wel uit onze reviews: gemiddeld een 8,8 tot 9,0. Daar ben ik supertrots op.”

Richten jullie je bij voorkeur op buitenlanders?

“Nee, wij ontvangen ook heel graag Nederlandse gasten. Mensen die op familiebezoek komen tijdens de feestdagen of een paar dagen willen genieten van Den Haag. Je kunt op de meeste van onze locaties al vanaf 3 dagen bij ons boeken. Bovendien hanteren we soepele annuleringsvoorwaarden. Tot 2 weken van tevoren kun je kosteloos annuleren.”

Lezersaanbieding: Boek met 20 procent korting!

Lezers van dit blad bieden we een aantrekkelijk korting. Neem voor boekingen in de maanden oktober t/m februari contact op met ons reserveringsteam en vermeld de kortingscode HIZ-0918-A. 

Je ontvangt dan 20% korting.

W: bizstaythehague.com l T: 070 – 260 12 69

Pin It on Pinterest

Share This

Deel dit bericht